فوربلاگ فوربلاگ .

فوربلاگ

مشاغل پاره‌وقت پردرآمد در ایران

در کشور ما مشاغل پاره‌وقت بسیار محبوب‌اند، به‌خصوص در دوران دانشجویی. البته در سال‌های اخیر با توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی و رکورد اقتصادی، ‌ بسیاری از افراد برای تأمین هزینه‌های روزافزون زندگی به شغل دوم یا حتی سوم روی آورده‌اند. طبیعتا هیچ‌کس نمی‌تواند هم‌زمان ۲ شغل تمام‌وقت داشته باشد، بنابراین شغل‌های پاره‌وقت گسترش زیادی یافته‌اند. در ادامه، 12 شغل پاره‌وقت پردرآمد و پرطرف‌دار در ایران را فهرست کرده‌ایم که برخی از آنها مشابه نمونه‌های جهانی معرفی‌شده است.


۱. کارشناس تولید محتوا

در کشور ما کسب‌وکارهای دیجیتال در سال‌های اخیر رونق گرفته‌اند. بنابراین کسب‌وکارها برای تأمین نیازهای خود، به تخصص‌های مختلف جدیدی نیاز دارند که یکی از آنها تولید محتوا در فضای مجازی است. کارشناس تولید محتوا باید به زبان انگلیسی مسلط و مهارت نویسندگی هم داشته باشند. روحیه تحقیق و جست‌وجوگری نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای این شغل است. در ایران دستمزد تولید محتوا به ۲ شیوه ساعتی و کلمه‌ای پرداخت می‌شود. اگر به زبان‌های دیگر نیز مسلط باشید یا بتوانید به زبان‌های خارجی تولید محتوا کنید، درآمد بیشتری نصیبتان خواهد شد، هرچند تقاضا در این عرصه کمتر است.

۲. مدیر شبکه‌های اجتماعی

این‌روزها اکثر کسب‌وکارها علاوه بر سایت، یک یا چند حساب نیز در شبکه‌های اجتماعی دارند که مدیریت تولید محتوا در آنها فوت‌وفن خاص خودش را دارد. در صورتی که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارید و می‌دانید که چطور در آنها فعالیت کنید، این شغل پاره‌وقت گزینه مناسبی برای شماست.

۳. کارشناس سئو

سایت‌های کسب‌وکارها برای آنکه در نتایج جست‌وجوی گوگل بالاتر دیده شوند، به بهینه‌سازی نیاز دارند. کارشناس سئو کسی است که این بهینه‌سازی را انجام می‌دهد. هرچند برخی کسب‌وکارها به کارشناس تمام‌وقت این حوزه نیاز دارند، بسیاری به‌صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند.

۴. برنامه‌نویس

یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین شغل‌های پاره‌وقت در ایران برنامه‌نویسی است. برنامه‌نویسی به نوعی زیربنای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی است. پس اگر مهارت کافی داشته باشید، می‌توانید میلیون‌ها تومان بابت هر پروژه دریافت کنید. در کنار اینها با همکاری پاره‌وقت با شرکت‌های خارجی نیز درآمد دلاری کسب می‌کنید.

۵. تدریس خصوصی

تدریس خصوصی دروس دبیرستان از مشاغل پاره‌وقت رایج است، به‌خصوص برای دانشجویان. معمولا برای درس‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زبان انگلیسی بیش از سایر دروس تقاضا وجود دارد.

۶. ویراستاری

علاوه بر تولید محتوا، ویراستاری محتوا نیز مهم است. بنابراین کسب‌وکارهای دیجیتال به‌جز تولیدکنندگان محتوا، به‌شکل پاره‌وقت با یک یا چند ویراستار نیز همکاری می‌کنند. اگر تحصیل‌کرده رشته زبان و ادبیات فارسی هستید، می‌توانید به‌عنوان ویراستار کار کنید.

۷. پیک موتوری

با رونق خریدهای اینترنتی اعم از خوراکی گرفته تا خرید کارتن اسباب کشی و ...، پیک موتوری برای رساندن کالا به مشتری رونق زیادی گرفته است. امروزه در کلان‌شهرهای ایران می‌توانید موتورسیکلت‌های زیادی را ببینید که در حال جابه‌جایی بسته‌های مشتریان هستند. بسته به زمانی که صرف این کار کنید، درآمد بیشتری هم کسب می‌کنید.

۸. پرستار سالمندان

با پیری تدریجی جمعیت در ایران، تعداد سالمندانی که به مراقبت‌ نیاز دارند رو به افزایش است. از سوی دیگر در شهرهای بزرگ، خانواده‌ها نمی‌توانند مانند گذشته این کار را انجام دهند. بنابراین پرستاری سالمندان به‌تدریج به شغلی پرتقاضا در کشورمان تبدیل می‌شود. شما می‌توانید از طریق شرکت‌های واسطه، در خانه یا بیمارستان از سالمندان مراقبت کنید.

۹. طراح گرافیک

صنعت تبلیغات در کشور ما رونق زیادی گرفته است. پس نیاز به طراح گرافیک برای طراحی انواع پوستر، بنر، کارت ویزیت و لوگو روزبه‌روز بیشتر می‌شود. فرد تحصیل‌کرده در این رشته می‌تواند پاره‌وقت با کسب‌وکارهای مختلف همکاری کنید.

۱۰. بازاریابی و فروش

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سال‌های گذشته در کشورمان رشد کرده‌اند. همچنین کسب‌وکارها برای فروش محصولات یا خدماتشان به استراتژی‌های بازاریابی و فروش نیاز دارند.

11- برنامه نویس موبایل

بازار کار برنامه نویسی موبایل بسیار پرسود خواهد بود . در این زمینه میتوانید در شرکت های برنامه نویسی موبایل استخدام شوید یا اپلیکیشن های شخصی خود را تولید کنید .

برای شروع برنامه نویسی موبایل نیاز نیست حتما دانشگاه یا جای خاصی برای آموزش ثبت نام کنید و مدرک خاصی دریافت کنید ، البته این کار را میتوانید انجام دهید ولی هزینه و زمان اضافی از شما میگیرد . بهترین زبانهای برای برنامه نویسی موبایل جاوا و کاتلین هستند که البته ساخت اپلیکیشن با کاتلین جدید تر است و آموزش برنامه نویسی کاتلین برای هر برنامه نویسی راحت تر است.

12- طراحی وب سایت

طراحی یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد

مردم انتظار دارند مشاغل و بیزینس های مختلف، یک وب سایت مختص خود داشته باشند.درست همانگونه که در گذشته انتظار داشتند هر شرکت و کسب و کاری دارای آدرسی واقعی برای مراجعه حضوری داشته باشد تا بتوانند به آن اعتماد کنند. وب سایت شما در واقع همان دفتر کار یا فروشگاه شما در دنیای اینترنت است که آدرس مخصوص به خود دارد. بنابرین طراحی وبسایت می تواند برای خیلی از افراد درامد زا باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۸:۵۶ توسط:مهیا امینی موضوع: نظرات (0)