فوربلاگ فوربلاگ .

فوربلاگ

اندروید ۱۲ مدیریت فایل‌های پاک‌شده را با سطل زباله آسان‌تر می‌کند

براساس اطلاعاتی که از سیستم‌عامل جدید کمپانی گوگل یعنی اندروید 12 که تا به امروز منتشر شده‌، می‌توان متوجه شد که کاربران می‌توانند در این سیستم‌عامل مدیریت بهتری بر روی سطل زباله یا همان trash و فایل‌های حذف شده خود داشته باشند.

اندروید 12 

سیستم‌عامل اندروید مانند ویندوز دارای قابلیت سطل زباله است، برای زمانی که داده‌ای را پاک می‌کنید این اطلاعات به سطل زباله می‌رود. اما این قابلیت دارای یکسری محدودیت‌ها است که به نظر می‌رسد بالاخره گوگل قصد دارد در نسخه جدید اندروید سطل زباله‌ی جدیدی را طراحی کند که مدیریت فایل‌های حذف شده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

وبسایت XDA-Developers، در ماه دسامبر سال گذشته خبری را منتشر کرد که گوگل تصمیم گرفته تا پوشه جدیدی را مخصوص فایل‌های حذف شده به اپلیکیشن Google Files اضافه کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که گوگل افکار بزرگ‌تری در سر دارد و می‌خواهد یک سطل‌ زباله‌ای شبیه Recycle Bin در ویندوز طراحی کند.

در ادامه گزارش XDA-Developers، گفته شده که گوگل تصمیم گرفته تا مدیریت فایل‌های پاک شده را بسیار جامع و همگانی از طریق بخش Storage در تنظیمات این سیستم‌عامل انجام دهد. در چنین بخشی که توسط گوگل در حال ساخت است، کاربران قادر خواهند بود تمامی فایل‌های پاک‌ شده را مشاهده و برای حذف دائمی این داده‌ها اقدام کنند. گفته می‌شود که راهی برای بازگرداندن دوباره این اطلاعات اکنون در دسترس قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل نمی‌توانین این قابلیت را با سطل زباله ویندوز مقایسه کنیم. هرچند این اتفاق ممکن است در نهایت در اندروید ۱۲ رخ دهد چرا که پیش‌تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپلیکیشن Google Files قرار است این قابلیت را دریافت کند.

به این نکته نیز باید دقت کنیم که در سیستم‌عامل اندروید 11، زمانی که کاربر می‌خواهد اقدام حذف را انجام دهد، API مشابهی را دریافت می‌کند که به آن اجازه مخفی کردن این اطلاعات را می‌دهد. بنابراین سطل زباله اکنون نیز در اختیار کاربران است اما به شکلی نیست که هر اپلیکیشن یا سرویسی بتواند از آن استفاده کند. شاید حتی در اندروید 12 نیز این مسئله به همین شکل باشد. مثلا اینکه تولیدکننده‌ها یا توسعه‌دهندگان نخواهند از API سطل زباله‌ی گوگل استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است اندروید 12 نیز امکان دسترسی به یک سطل زباله حرفه‌ای مانند سطل زباله ویندوز را نداشته باشد.

در ماه آینده شاهد برگزاری رویداد Google I/O خواهیم بود. بدون شک در برگزاری این رویداد اطلاعات بیشتری را بدست خواهیم آورد چرا که برنامه‌های کمپانی گوگل در رابطه با اندروید 12 و قابلیت‌های آن منتشر خواهد شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۸:۴۵ توسط:مهیا امینی موضوع: نظرات (0)