فوربلاگ فوربلاگ .

فوربلاگ

مزایای سی شارپ چیست؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا مدرن است که در سال 2000 توسط Anders Hejlsberg در مایکروسافت به عنوان رقیب جاوا (که کاملاً شبیه به آن است) توسعه یافت. این به این دلیل ایجاد شد که سان (که بعداً توسط اوراکل خریداری شد) نمی خواست مایکروسافت تغییراتی در جاوا ایجاد کند، بنابراین مایکروسافت به جای آن زبان خود را ایجاد کرد. سی شارپ از زمانی که برای اولین بار ایجاد شد به سرعت رشد کرد، با پشتیبانی گسترده مایکروسافت که به آن کمک کرد تا طرفداران زیادی به دست آورد. در حال حاضر یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است.


سی شارپ چیست؟
این یک زبان همه منظوره است که برای توسعه برنامه ها در پلتفرم مایکروسافت طراحی شده است و برای کار کردن به چارچوب دات نت در ویندوز نیاز دارد. C# اغلب به عنوان ترکیبی در نظر گرفته می شود که بهترین C و C ++ را برای ایجاد یک زبان واقعاً مدرن استفاده می کند. اگرچه فریم ورک دات نت از چندین زبان برنامه نویسی دیگر پشتیبانی می کند، سی شارپ به سرعت به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است.

سی شارپ را می توان تقریباً برای ایجاد هر چیزی استفاده کرد، اما به ویژه در ساخت برنامه ها و بازی های دسکتاپ ویندوز قوی است. سی شارپ همچنین می تواند برای توسعه برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار گیرد و به طور فزاینده ای برای توسعه موبایل نیز محبوب شده است. ابزارهای چند پلتفرمی مانند Xamarin به برنامه های نوشته شده با سی شارپ اجازه می دهند تقریباً در هر دستگاه تلفن همراه استفاده شوند.

سی شارپ برای توسعه بازی
سی شارپ به طور گسترده ای برای ساخت بازی با استفاده از موتور بازی Unity، که محبوب ترین موتور بازی امروزی است، استفاده می شود. بیش از یک سوم بازی‌های برتر با یونیتی ساخته می‌شوند و تقریباً ۷۷۰ میلیون کاربر فعال از بازی‌هایی که با استفاده از موتور Unity ایجاد شده‌اند وجود دارد. یونیتی همچنین برای واقعیت مجازی استفاده می‌شود و 90 درصد از تمامی بازی‌های Samsung Gear و 53 درصد از بازی‌های Oculus Rift VR با استفاده از Unity توسعه یافته‌اند.

سی شارپ یک ابزار بسیار محبوب برای ایجاد این برنامه ها است و بنابراین برای هر برنامه نویسی که امیدوار است وارد صنعت بازی سازی شود یا برای هر کسی که علاقه مند به واقعیت مجازی است، یک انتخاب عالی است.

C# آسان برای یادگیری است - اما پیچیده
سی شارپ دارای ویژگی های زیادی است که آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ را آسان می کند. این یک زبان سطح بالا است، خواندن نسبتاً آسان است، با بسیاری از پیچیده ترین وظایف انتزاع شده، بنابراین برنامه نویس نیازی به نگرانی در مورد آنها ندارد. به عنوان مثال، مدیریت حافظه از مسئولیت کاربر برداشته شده و توسط طرح جمع آوری زباله دات نت اداره می شود.

این زبان همچنین یک زبان استاتیک تایپ شده است، بنابراین کد قبل از تبدیل شدن به یک برنامه بررسی می شود. این امر یافتن خطاها را آسان تر می کند، چیزی که می تواند به ویژه برای مبتدیان مفید باشد.

اگرچه نحو سی شارپ از C++ سازگارتر و منطقی‌تر است، اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. سی شارپ یک زبان پیچیده است و تسلط بر آن ممکن است نسبت به زبان های ساده تری مانند پایتون زمان بیشتری ببرد. این بدان معناست که کاربران برای ایجاد برنامه های پیشرفته نیاز به یادگیری مقدار قابل توجهی از کد دارند، که ممکن است برای برخی از کاربران جدید آزاردهنده باشد.

C# یک مهارت مورد نیاز است
قدرتمند بودن، منعطف بودن و پشتیبانی خوب باعث شده است که سی شارپ به سرعت به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی موجود تبدیل شود. امروزه، این زبان چهارمین زبان برنامه نویسی محبوب است که تقریباً 31 درصد از توسعه دهندگان به طور منظم از آن استفاده می کنند. همچنین سومین انجمن بزرگ در StackOverflow (که با استفاده از C# ساخته شده است) با بیش از 1.1 میلیون موضوع است.

این محبوبیت به یک بازار کار پر رونق تبدیل می شود - بیش از 17000 شغل C# هر ماه (در سطح جهانی) با میانگین حقوق بیش از 72000 دلار تبلیغ می شود. با محدود شدن فقط به ایالات متحده، هر ماه بیش از 6000 شغل با حقوق سالانه 92000 دلار آگهی می شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۴۲ توسط:مهیا امینی موضوع: نظرات (0)